Followers

Sunday, August 31, 2014

nafsu yang bangsat

seronok jadi bintang
takde siapa boleh pegang

tapi

sebenarnya lebih seronok jadi matahari
sebab
takde siapa mampu pandang

-----

kadang-kadang aku risau gak
bila ade benda aku nak cakap or nak share
tak jadi - sebab takut orang cakap aku nak tunjuk baik - tunjuk alim
tapi bile sembang dengan kawan.
they just said that..."ape yang kau nak buat and share yang kau rase baik just proceed"
sebab " itu bukan tunjuk kau ni baik or yang terbaik tapi kau sedang cuba kearah yang lebih baik"
that's it.

dan pada diri aku sendiri pulak.
kadang-kadang ade time rasa nak tergelincir jugak.
semalam kemas-kemas almari
jumpe balik seluar jeans aku.
hitung kira tolak bahagi
dah dekat setahun lebih aku tak pakai seluar jeans
terflash back - dulu punye cerita.
apelah pandangan lelaki durjana bile tengok.
actually seluar jeans perempuan
kalau perasaan beli la size berapa pun,
dekat bahagian peha tu memang akan ketat

#hurm... sigh! stupid of me!

now - bukan tak boleh pakai 
cuma kene cari baju yang labuh la...

then - hari tu kawan ajak pergi karaoke
fikir - alah karaoke je pun.
pergi dengan kawan-kawan perempuan
bukan ade lelaki.
tapi aku rasa macam something.

tepuk hati  sendiri - memang tak salah
cuma ade ketetapian - nya.

susah nak cakap benda-benda macam ni
sebab kita tak nak - tapi mungkin kita akan buat.
so memang tak kuat - memang nak sangat pergi
tapi kat situ la akal kena bertindak cepat.
thanks Allah - finally we end up dengan makan ikan siakap stim.


T_T

macam mana nak kentalkan hati untuk tolak and kawal nafsu yang bangsat tu?

letak tangan kanan dekat dada - tempat hati bersemayam
dan cakap

"INNI AKHAFULLAH"

maksudnya

sesungguhnya aku takutkan ALLAH.

nampak macam poyo
but who care! ini hidup
antara aku dengan Allah.


#off


No comments: