Followers

Saturday, August 30, 2014

Jangan Jatuh.

aku dengar selalu - aku dengar setiap hari
setiap lirik - setiap bait aku semat kuat-kuat
biar langkah kaki aku makin padu

setiap prosa - dia punya nukilan tak pernah buat aku rasa culas
aku sentiasa puas - sentiasa rasa makin semangat.


jangan jatuh! jangan jatuh! jangan jatuh! jangan jatuh!
semua orang memaksa aku terjatuh

dan aku bisikkan pada jiwa aku - yang kulit ini tak akan melepuh

ku biarkan siapa - jutanya berada di belakang telinga ; ku biar saja
aku kata aku takkan jatuh kerana dia 
aku takkan jatuh semata!
semata dia - jangan jatuh-jatuh

-(Fynn Jamal)


TERBANG TUNDUK - (Fynn Jamal)

Bertahanlah, wahai raksa, jangan kau berhenti
Berpautlah, wahai nyawa, ini bukan mimpi
Saksikan dengan jiwa - Rasakan dengan jiwa
Kau sedang tinggi

Jauhnya kau terbang - Siapa sangka? 
Getir yang menghalang tak besar mana
Payah payah semalam
Moga mudah selama

Tiap apa yang mematah tegakmu
Tiap yang menolak - Tiap yang memijak henyak
Biar di belakangmu
Jangan dikenang - Moga dibuang dendam dan sayu

TUHAN
 Jangan KAU izin aku lupa
Jangan KAU biarkan aku mendepang dada
Pasakkan hatiku pada kaki
Paksakan ku tunduk sehingga mati.
 

No comments: