Followers

Thursday, July 24, 2014

jodoh

oh kali ni - aku nak talk talk bout jodoh.
tak panjang sikit je.. sebenarnya jodoh kita ditentukan oleh diri kita sendiri.

maknanya - kalau kita lihat pasangan kita buruk
makanya - sebenarnya kita sendiri tak baik - kita sendiri buruk
pasangan - jodoh adalah cerminan diri kita.

perempuan yang baik untuk lelaki yang baik.
lelaki yang baik untuk perempuan yang baik.

bukan aku kata . tapi... #fikir.

so sebelum kita nak mengata pasangan kita yang tidak-tidak
terbitkan dalam hati dan otak yang itulah kita sebenarnya.
kita dapat apa yang macam kita.
tahu kenapa aku gatal buat entry pasal jodoh.
pasal - aku terbaca satu ayat...





#senyum - nak jadi baik bukan hanya tunggu.
tapi bergerak dan berusaha ke arah itu.

bukan tak ada orang yang kita harap dan mahukan 
kan? - tapi follow ape Ustaz Haron Din cakap ni.
In Sha Allah - Allah dekat atas sana... Maha Mendengar. 






oiii - aku nak hang boleh?
tapi aku takmau mintak-mintak kat hang dah
aku takmau catat nama hang kat sini dah.
biaq pi nama hang ada kat atas langit sana.
kalau kata memang jodoh aku dengan hang  - ada la
kalau takda - aku harap dia lagi baguih and baik dari hang.
haahahha

hang bukan tak baik - hang baik.
tapi mungkin jodoh takdak.


ecececeh!

# noted.

No comments: