Followers

Sunday, January 30, 2011

Penangan Melaka!!!! kami jumpe Hang Tuah?

huisshhh lame dah sebenarnye moment ni... tapi baru la ni nak update..haissshh lembaps~~

tajuk entry mcam gempak sangat je.hahha cehhhh kalau jumpe betull mencicit tak cukup tanah la saye lari...!!!!

hehehehhe. cuti thaipusam haritu... jalan2 pegi tengok tempat Hang Tuah.. eheheh! syok oooo, saye drive..tak tau jalan ni..aci pakai redah je... then lastly selamat sampai...!!
cume sad sikitla sbb ingat nak hangout kat jonker street tu..tapi yela saye dgn kawan2 datang time bukan hari sabtu ahad kot..so benda tu tak ade..but overall best la... enjoy sangat...







Saturday, January 8, 2011

FITRAH KU

jangan pernah letak rasa percaya pada orang lain dgn senang.. janji dan sumpah manusia hanyalah seperti angin yang bertiup bila-bila masa..selagi manusia dianugerah mulut yang terhias, selagi tulah fitrahnya tidak pernah berubah. mungkin baik pada pndangan orang tapi natijah pada diri sendiri.. akal dan pandangan manusia berbeza.. tapi yang kedua tidak akan pernah jadi yg ptama atau ketiga biarpun smpai mati.

baik pada kau
tak semestinya baik pada ku

hitam pada kau
tak semestinya hitam pada ku

putih pada kau
tak semestinya putih pada ku


apa yang aku luah pada kau
setenang air kau
luncurkan pada mereka

aku hanya meletakkan tanda koma disitu
tapi kau meletak kan semua kosa kata siap penanda wacana.

bila aku mula diam dan simpan sendiri
kau kata aku berubah....

bagaimana mahu percaya bila cerita dukaku kau khabarkan pada dunia
kau menambah setiap adegan yang tidak pernah aku lakonkan.

yang akhirnya menjadi satu pentas lakonan yang tidak pernah aku mainkan..
dan pendengar serta penonton yang hanya melihat terus menghukum.





mode: usia sudah 24 tapi masih melalui atur jalan yang tak pernah aku pilih. masih berjalan mengikut tali yang tersimpul mati dileher..............

"wahai putera kayangan, turunlah dikau segera, bawa aku terbang jauh, bawa aku terbang tinggi ke langit bahagia, lepaskan tali yang tersimpul membelit dileherku ini"